Bijna... - Reisverslag uit Duiven, Nederland van Jurgen Bree - WaarBenJij.nu Bijna... - Reisverslag uit Duiven, Nederland van Jurgen Bree - WaarBenJij.nu

Bijna...

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

02 Januari 2014 | Nederland, Duiven

Bijna is het zo ver, naar Birmingham om te studeren!

Ik moet stiekem melden dat ik dit geen kei ben in het schrijven van verslagen, het enige verslag wat ik goed gemaakt heb was mijn Young Adult Fiction verslag, voor de rest is het steeds nét een voldoende. Ik zal mijn best doen om deze verslagen zo leuk mogelijk te schrijven.

Over 48 uur zal ik hoogstwaarschijnlijk in een lokale pub zitten met mijn medestudenten en vrienden Conny en Colin. Patrick, een andere vriend van me, zal maandag pas arriveren.

Zaterdag 4 januari om half 10 Nederlandse tijd zal ik met mijn grote vrienden van Ryanair gaan vliegen naar Londen Stansted. Vanuit daar moet ik reizen met de bus, trein en metro om bij mijn hotel te arrirveren. Ik zal namelijk samen met Patrick in het Park Hotel verblijven voor de komende 4 maanden.

Studeren in Birmingham heeft zo zijn voor en nadelen. Stiekem had ik al vanaf het begin van mijn studie gehoopt om naar Londen te gaan. Londen is eigenlijk de enige plek op heel de wereld, waar ik me absoluut het meest gelukkig voel. Op de een of andere manier voel ik me daar thuis. Helaas was het op financieel aspect niet helemaal mogelijk om daar te gaan studeren. Toen ik de opties voor de buitenlandstage zag, koos ik voor een stad die ook ontzettend groot is; Birmingham.

Ik zal zeker in de weekenden heel veel naar Londen gaan. Soms om mensen op te zoeken, soms om lekker alleen te gaan. Om even alleen door de straten van Londen te lopen en om te kijken naar de stad en de mensen.

De stad Birmingham lijkt me niet de mooiste stad van Engeland, maar hij is groot, en daar hou ik van. Ik heb er onwijs veel zin in om deze stad te ontdekken en om gave plekken te zien. Ik heb gezien dat mijn hotel naast een Greyhound Racing stadium ligt, dus daar ga ik ook zeker naartoe om eens een klein gokje te wagen en eens te zien hoe dat er nou aan toe gaat.

Morgen wordt een drukke dag. De laatste dingen inpakken, inchecken voor de reis en natuurlijk mijn lieve huisgenoten nog even gedag zeggen.

Nu ik dit typ krijg ik toch wel een beetje kriebels in mijn buik, het is best wel spannend! Maar we gaan ervoor!


Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Duiven

Jurgen

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 3515

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 01 Mei 2014

Buitenlandstage

11 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: